11.12.2020

Esittelyssä Asiakasratkaisut Suomi -yksikkö, yritysten yhteistyökumppani

Mtechin Asiakasratkaisut Suomi -yksikkö tekee töitä suomalaisille yritysasiakkaillemme. Yksikössä työskentelee vajaa kolmekymmentä ohjelmoijaa, testaajaa, suunnittelijaa, avainasiakaspäällikköä, tiiminvetäjää, projektipäällikköä… Aamuisin koneet aukeavat Vantaan ja Rovaniemen lisäksi Seinäjoella ja Jyväskylässä.

Työskentelemme asiakkaidemme liiketoiminnan parantamiseksi digitaalisin keinoin. Työkalujamme ovat esimerkiksi ohjelmistorobotiikka ja koneoppiminen. Jotta ne saadaan valjastettua asiakkaidemme hyödyksi, selvitämme asiakkaiden tarpeet usein digityöpajassa.

”Digitalisaation tulisi aina olla liiketoimintalähtöistä. Emme halua mekaanisesti muuttaa asiakkaan manuaalisia toimintoja digitaaliseksi, vaan tuottaa asiakkaalle panostukseen nähden mahdollisimman suuren liiketoiminnallisen hyödyn. Digityöpaja on erinomainen matalan kynnyksen konsepti liiketoiminnallisten tarpeiden tunnistamiseen, kuvaamiseen, priorisoimiseen ja arvopakettien muodostamiseen. Kun muutoksesta saadaan mitattavaa, hyötyjen todentamisesta tulee helppoa”, Petri Oinonen, Asiakasratkaisut Suomi -yksikön johtaja, sanoo.

Elintarvikeketjun digitalisaatio on erityinen osaamisalueemme. Tyytyväisiä asiakkaitamme ovat muun muassa Eläinten Terveys ETT ry ja Ruokavirasto. Rovaniemen tiimimme palvelee laajasti eri alojen yrityksiä, esimerkiksi Napapiirin Energia ja Vesi Oy:tä, ProEventus Oy:tä ja Sodankylän geofysiikan observatoriota.