23.09.2021

Myyntipäällikkö etsimässä digitaalisia ratkaisuja asiakkaille

Miten päädyit Mtechille?

Olen tehnyt yli 20 vuoden uran IT-alan myynnissä eri teknologiayrityksissä. Olen työskennellyt pääasiallisesti ratkaisumyynnissä Microsoft-teknologian parissa. Kaksi viimeisintä vuotta olen työskennellyt IT-infraratkaisumyynnissä, jossa hyödynnettiin mahdollisimman paljon automatisoituja palveluita asiakkaille.

Olin miettinyt, että seuraavaksi haluaisin suuntautua urallani automatisointiin ja robotiikkaan, kun rekrytointikonsultti soitti ja tarjosi minulle paikkaa Mtechin Asiakasratkaisut Suomi -yksiköstä juuri näiden asioiden parista.

Mitä teet työksesi?

Aluksi keskityn uusasiakashankintaan ohjelmistorobotiikan, datan integroinnin ja koneoppimisen ratkaisuille. Laajennamme osaamisen tarjontaa koko ruokaketjun yrityksille. Se toimiala tunnetaan hyvin Mtechissä. Tarjoamme osaamistamme myös toimialoille, joilla emme ole vielä yhtä tunnettu.

Samalla rakennan uutta myyntiprosessia ja käyttöönotan uutta myyntijärjestelmää myyntiprosessin tukemiseen. Sieltä on sitten nähtävissä tarvittavat raportit ja asiakkaiden tiedot ja tehdyt toimenpiteet. Jatkossa voimme tarkemmin myös analysoida ja kehittää toimintaamme ohjelmiston avulla.

Millainen on tavanomainen työpäiväsi?

Tähän mennessä työpäivät ovat menneet vielä uusiin ihmisiin ja heidän osaamiseensa tutustumiseen. Olen myös tutustunut paljon asiakasdokumentaatioon, josta löytyy tietoa toteutetuista ratkaisuista asiakkaille. Lisäksi olen perehtynyt Mtechin uuteen myyntijärjestelmään ja sen käyttöönottoon.

Jatkossa tehtäväni suuntautuu enemmän asiakasrajapintaan markkinointitoimenpitein, yhtedenotoin ja tapaamalla asiakkaita ympäri Suomen. Ja tietenkin uusien ratkaisujen löytämiseen ja tekemiseen asiakkaille yhdessä tiimini kanssa!

Odotan innolla, että pääsen taas tapaamaan asiakkaita kasvotusten melkein kahden vuoden tauon jälkeen.

Mikä työssäsi on innostavinta?

Työssäni on aina ollut innostavinta uusien ihmisten tapaaminen ja asiakasongelmien ratkaisu. Luonteeni on utelias, sosiaalinen, innovatiivinen ja ratkaisukeskeinen. Näitä ominaisuuksia pääsen käyttämään työssäni asiakkaiden hyödyksi päivittäin.

Asiakastyytyväisyys on minulle tärkeintä. On kiva olla töissä yrityksessä, joka on asiakaslähtöinen ja jossa asiakas on aina työn keskiössä. Siitä ovat osoituksena erinomaiset tulokset asiakastyytyväisyyskyselyissä ja hyvin pitkät ja jatkuvat asiakassuhteet.

Myös työnkavereiden korkea ammattitaito ja osaaminen ovat tehneet vaikutuksen. Tällaisessa ympäristössä minun helppo työskennellä.

Mitä teet vapaa-ajallasi?

Vapaa-ajalla käyn pelaamassa tennistä ja tanssitunneilla. Tänä kesänä aloitin uutena lajina golfin, jota jatkan varmasti jo talvikaudella valmennuksissa.

Lukeminen on suuri intohimoni. Tämän vuoden kirjasaldo on luultavasi 70 – 80 kirjaa luettuna tai kuunneltuna. Talvisin mukaan tulevat vielä laskettelu ja avantouinti.